در اغلب دپارتمان های غذا و نوشیدنی به علت حفظ مشتریان قدیم و جذب نمودن مشتریان جدید علاوه بر برخورد مناسب و کیفیت غذا و نوشیدنی میبایست به شرایط ظاهری ، تاسیسات و تجهیزات این دپارتمان ها توجه شود چرا که دپارتمان غذا و نوشیدنی در مراکز خدماتی مانند هتل ها گاهاً جزی مکان هایی به حساب می آیند که 24 ساعته در حال فعالیتند و در صورتی که در بازسازی این واحد ها سهل انگاری شود خیلی زود فرسوده خواهند شد . پس به منظور حفظ مشتریان و مساعد ماندن شرایط ظاهری و داخلی این اماکن بهتر است بازسازی و نوسازی دپارتمان های غذا و نوشیدنی مورد توجه قرار گیرد . خدمات مشاوره در این مرحله معمولا به دلیل
1 - عدم چیدمان صحیح تجهیزات
2 - عدم تعریف فضا های خدماتی مطابق با طرح بهره برداری
3 - رفع مشکلات شناسایی شده قبلی
4 - سرویسدهی بهتر و بالا بردن راندمان کاری
5 - کم کردن نیروی انسانی
7 - همگام بودن با تجهیزات روز دنیا
به سازی به منظور تعریف مجدد کاربری فضاها و یا نیز به روز رسانی تجهیزات قدیمی به منظور بالا بردن سطح راندمان کار تعریف می گردد . این به روز رسانی نیازمند چیدمان مجدد و تعریف میزان مصارف برق و مکانیک می باشد . عارضه یابی تاسیسات برق و مکانیک نظیر بازبینی کارکرد هود ها ، هواساز ها ، فاضلاب ها و همچنین آب مصرفی دپارتمان غذا نوشیدنی درهتل از پیش نیاز های این مرحله می باشد .